Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Αγίου Αντωνίου του Μεγάλου.

Ο τσαγκάρης της Αλεξάνδρειας...
Κάποτε στην προσευχή του Μεγίστου αυτού Πατρός, του αποκαλύφθηκε, με ποιόν θα είναι "συγκάτοικος" εις την Μέλλουσα Βασιλεία του Κυρίου μας, στον Παράδεισο δηλαδή.
Ένας τσαγκάρης από την Αλεξάνδρεια έμμελε να είναι ο τυχερός...που διαμένει σε μία συγκεκριμένη διεύθυνση στην τότε, πάλαι-ποτέ μεγαλούπολη.
Έτσι μια και δυό ο Άγιος παίρνει το μπαστουνάκι του και κατέρχεται από το Ασκητήριο του στην Αλεξάνδρεια προς αναζήτηση του πνευματικού θησαυρού που του αποκάλυψε η Χάρις.
Αφού έψαχνε επί ένα μήνα δρομάκι - δρομάκι όλη την Αλεξάνδου-Πόλη, τελικά βρήκε αυτόν που επιζητούσε! Καλοσυνάτα τον χαιρέτισε και κατευθείαν μπαίνει στο θέμα.
-"Πές μου άνθρωπέ μου πώς διάγεις;, Πώς ζείς;"
-"Νά όπως όλοι οι άνθρωποι", του αποκρίθηκε απλοικά ο μεροκαματιάρης.
Φυσικά ο Άγιος επέμενε διότι κάτι είχε διαγνώσει..
-Για πές μου σε παρακαλώ, ποιάν αρετήν έχεις και ευαρέστησες τόσο πολύν εις τον Θεόν μας;
-Καμμία του απαντά με περισσή ευθύτητα ο Αλεξανδρεύς.
-Όχι ,εσύ κάτι σπουδαίο μου κρύβεις, ανταπαντά ο Άγιος, και εκλιπαρεί αυτόν να τον βοηθήσει πνευματικά!
-"Να", του απαντά ο υποδηματοποιός, "Είμαστε παντρεμένοι με τη γυναικούλα μου, και αποφασίσαμε να ζήσουμε σαν αδέρφια..!"
Πρώτη αρετή:Αγνότητα

Επειδή όμως δεν ικανοποιήθηκε απόλυτα ο Άγιος, στην επίμονη ερώτηση του για το αν έχει και κάποια άλλη αρετή του απαντά ο αγαθός τσαγκάρης
-"Να, ότι χρήματα βγάζω από το μαγαζάκι μου, κρατάω τα μισά, και τα υπόλοιπα μισά τα δίδω στους φτωχούς της γειτονιάς, που είναι τόσοι πολλοί..!"

Δεύτερη αρετή
:Φιλανθρωπία
Αλλά, επειδή ο Άγιος ήθελε να ακούσει και την "πυρηνική βόμβα" κατά του Διαβόλου, τον ερωτά παρακλητικά, για το εάν έχει και κάποια άλλη αρετή που δεν θυμάται..!
Αφού πραγματικά σκέφθηκε ο άγιος τσαγκάρης είπε με περισσή απλότητα.
-"Να, το πρωί όταν ξυπνάω, κάνω την προσευχή μου, και βλέποντας τους ανθρώπους να τρέχουν ο ένας από' δω, ο άλλος από ' κει, στις δουλειές τους ο καθένας, λέω στον Θεόν: "- Όλοι άγγελοι είναι Θεέ μου, σώσε τους όλους Θεέ μου, μόνο εγώ είμαι ο αμαρτωλός και ο διάβολος..!!!"

Τρίτη Μεγίστη Αρετή: Ταπεινοφροσύνη
Ο Άγιος πραγματικά εθαύμασε το ύψος της αρετής του αγαθού "γίγαντα" της Αλεξάνδρειας, και του αποκρίθηκε: " -Εσύ διάλεξες να ανέβεις στον Ουρανό από τον πιό σύντομο δρόμο, και έφτασες εμάς που με τόσες ασκήσεις, ξενύχτια ,νηστείες κακουχίες και αγρυπνίες επιθυμούμε διακαώς μέρα-νύχτα την Σωτηρία!!!
Έτσι διδάχθηκε ο Άγιος να ασκήται εις το Μέγα Άθλημα της Τ α π ε ι ν ο φ ρ ο σ ύ ν η ς
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress,  Blogger...