Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

O ΔΙΑΒΟΛΟΣ ΕΧΕΙ ΦΘΗΝΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ

15 - Γέροντα, γιατί οι άνθρωποι καταφεύγουν για κάποιο πρόβλημά τους συχνά σε πλανεμένους;

- Γιατί ο διάβολος έχει φθηνά χαρίσματα και τα παίρνουν εύκολα. Αυτά τους λένε να κάνουν , δεν είναι δύσκολα και τους αναπαύουν  στα πάθη τους. Αντί να μετανοήσουν για τις αμαρτίες που κάνουν ως άνθρωποι και να πάνε σε έναν πνευματικό να  εξομολογηθούν , βρίσκουν κάτι πλανεμένους, δηλαδή τον διάβολο, και ζητούν από εκείνον να τους λύση το πρόβλημά τους. Ύστερα βασανίζονται και δεν καταλαβαίνουν ότι τους έχει δέσει ο διάβολος και τους κάνει κουμάντο.


- Και πως τους  πιστεύουν ,Γέροντα;

- Είναι ζαλισμένοι οι άνθρωποι. Πόσοι λένε ότι οδηγούν τους ανθρώπους στον σωστό δρόμο, ενώ κουβαλούν στον ώμο τους ένα τσουβάλι και έχουν κρυμμένο μέσα τους τον διάβολο! Ο  Καλός Θεός όμως δεν τον αφήνει να κρυφθή τελείως. Καμμιά φορά βγάζει ο διάβολος κάποιο κέρατο ή την ουρά του , τα βλέπουν οι άνθρωποι και φωνάζουν τρομαγμένοι : «Τι είναι αυτό; Κέρατο; Ουρά;» . «Όχι, τι λέτε; Μελιτζάνα είναι!», τους λένε εκείνοι, για να τους εξαπατήσουν και να παρουσιάσουν διαβολικά πράγματα για καλά και ωφέλιμα.

Κι εδώ μια μέρα ήρθε κάποιος με μια συντροφιά που ήταν πλανεμένος. Είχε μαζί του καμμιά δεκαριά άτομα και έκανε τον Γέροντα. Τους ρωτάω: «Ανήκετε σε καμμιά οργάνωση;» . Δεν απαντούσαν. «Έχετε κανέναν πνευματικό;» . Τίποτε. Άρχισαν , έβαζαν μετάνοιες. Τους έφερε εδώ, για να τους πλανάη . Να λέη μετά: «Πήγαμε και στον πατέρα Παϊσιο και συμφωνεί μαζί μας» ! Κατάλαβες; Δεν έπρεπε να τον δω, γιατί το εκμεταλλεύεται μετά. Φαινόταν ύποπτος εκείνος. Οι οπαδοί του φαίνονταν παρασυρμένοι. Οι καημένοι έπεσαν κάτω, γονατιστοί.

- Τους είπατε τίποτε, Γέροντα;

- Τους είπα, αλλά ο πονηρός, όταν φεύγουν από‘ δω τους λέει άλλα. Από‘ δω –από ‘ κει τους πάει , και τους φέρνη πάλι στον δρόμο του.

- Πώς θα προφυλαχθή ,Γέροντα, κανείς από τους πλανεμένους;

- Μένοντας μέσα στην μάνδρα της Εκκλησίας μας. Βέβαια, αν κάποιος ακολουθήση από άγνοια έναν πλανεμένο, δεν θα τον αφήση ο Θεός. Θα τον βοηθήση να καταλάβη το λάθος του και να επιστρέψη στην αλήθεια.

αγιον ορος agion oros ανθρωποι μοναχοι 2009 2011

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2013

Γέρων Δημήτριος Γκαγκαστάθης.(+29 Ιανουαρίου 1975)

gagastathis
Γεννήθηκε στις αρχές του αιώνος μας, και συγκεκριμένα γεννήθηκε το 1902 στο χωριό Πλάτανος, όπου αργότερα, επί 42 συναπτά έτη, εχρημάτισε ο καλός ποιμήν των λογικών προβάτων. Εκοιμήθη το 1975, στις 29 Ιανουαρίου εν ειρήνη.Πρόκειται για μια οσιακή μορφή, καίτοι έζησε ως έγγαμος στον κόσμο. Υπήρξε προικισμένος με πολλά χαρίσματα, με πολλή επιμέλεια, καθαρότητα συνειδήσεως, άλαλο πίστη, βαθειά ταπείνωση και με πληρότητα αγάπης στο Θεό και τον πλησίον.
O Πλάτανος  είναι μια μικρή κωμόπολη, ένα μεγάλο χωριό, 15 χιλιόμετρα δεξιά από την πόλη των Τρικάλων, στη Θεσσαλία. Ο πατήρ Δημήτριος είχε σημεία θαυμαστά από τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Κι αυτά που παρέλαβε από το Θεό τα καλλιέργησε με φιλότιμο, τα αύξησε και πάντοτε ταπεινά και για τη δόξα του Θεού και μόνον.
Όταν ο Θεός βρει τέτοια σκεύη τα αξιοποιεί, τα πλουτίζει και χαριτώνεται η ζωή τους και κοντά σ’ αυτούς και όσοι πλησιάζουν σ’ αυτές τις πνευματικές θερμάστρες, σ’ αυτά τα λιμάνια.
Ο παπα-Δημήτρης δεν έτυχε σπουδών. Με δυσκολίες ετελείωσε το δημοτικό στο χωριό του. Ήταν βοσκός προβάτων. Όπου κι αν βρισκόταν είχε μνήμη Θεού, μνήμη θανάτου και έκλεινε τα πρόβατα στη στάνη και πήγαινε με δάκρυα και εκκλησιαζόταν. Όταν αυτό δεν μπορούσε να το κάνει, γονάτιζε εκεί που ήταν στα βουνά και έκλαιγε, ζητώντας το έλεος του Θεού, διότι βρισκόταν μακράν του οίκου του Θεού. Διάβαζε με πολλή κατάνυξη βίους αγίων και τους αισθανόταν φύλακες, ευεργέτες και προστάτες. Είχε αίσθηση ζώσα της παρουσίας των. Τους κρατούσε κοντά του η καθαρότης του βίου του. Και όπως ετόνιζε η εργασία φέρνει την αξία. Αισθανόταν πώς θα πρέπει να τον προστατεύουν οι άγιοι και δεν έκανε τίποτε εάν δεν ξεκινούσε από το Θεό κι εάν δεν κατέληγε στο Θεό. Δηλαδή, αν έφευγε το πρωί για να φυλάξει τα πρόβατα, θα περνούσε πρώτα από τους Ταξιάρχες, ένα ναό του 1600, κατανυκτικό, με τοιχογραφίες, που βρισκόταν κοντά στο σπίτι του. Εκεί, έμαθε για το Θεό και από την ευλαβέστατη γιαγιά του και τους ευσεβείς γονείς του τα ιερά γράμματα και του Θεού τα πράγματα. Έλεγε: «να με προστατεύετε, να με φυλάξετε, να γυρίσω και πάλιν στον οίκο σας, να σας πω το ευχαριστώ». Πρώτα στον οίκο του Θεού και μετά στις δουλειές και πάλιν στον οίκο του Θεού και μετά στο σπίτι. Αυτό ήταν το πρόγραμμα της ζωής του.
Η ζωή του ήταν Ευχαριστιακή. Όπου κι αν ήταν είχε αναφορά στο Θεό. Στο χωράφι και παντού, στο βουνό, έψαλλε και ευχαριστούσε αδιαλείπτως. Εύρισκε το απερίγραπτο, τη χαρά του Θεού, την ευλογία Κυρίου. Ερχόταν, δηλαδή, στην μακαριά κατάνυξη, στο χαροποιό πένθος, για το οποίο ομιλούν οι Πατέρες. Φυσικά, ο Γέροντας είχε δικό του τρόπο με τον οποίο βίωνε τα του Θεού. Εμείς είμαστε αμέτοχοι αυτών των καταστάσεων και πολλές φορές ούτε καν τα πιάνουμε, σαν νάναι μια ξένη γλώσσα. Θ’ αναφέρω ένα περιστατικό που δείχνει ότι τον είχε κατά κάποιο τρόπο εκλέξει ο Θεός για την ιερή του πορεία και την ευλογημένη αποστολή του. Με συνέπεια ευαρέστησε το Θεό. Και τούτο με την άμεμπτο και καθαρή κατά Χριστό πολιτεία του.
Ένα βράδυ ενώ αναπαυόταν στο φτωχό σπίτι του ήρθε ένας γέροντας και τον ξύπνησε, λέγοντας του: «σήκω παιδί μου γρήγορα, το σπίτι θα πέσει». Ξανά, δεύτερη φορά, τον ξύπνησε. Και στο τέλος, τον ξύπνησε κανονικά. Βγαίνουν από το σπίτι και αμέσως το σπίτι έπεσε! Ο γέροντας ήταν ο άγιος Νικόλαος. Είχαν στο χωριό ναό αφιερωμένο στον άγιο Νικόλαο. Αυτός ήρθε και τον προστάτευσε.Μόλις βγήκε ο παπα-Δημήτρης, αμέσως το σπίτι κατέρρευσε.
Ούτε τρίχα δεν πέφτει από τον άνθρωπο που τον προστατεύει ο Θεός. Κι’ όταν επιτρέψει κάτι για να φανεί η πίστη του, η υπομονή του, το μεγαλείο της αρετής του, θα του δώσει και τα μέσα να το ξεπεράσει: την υπομονή, την μακροθυμία, την αγάπη, τα πνευματικά όπλα, που οι Γέροντες έχουν σε πλεονασμό και έτσι ξεπερνούν και την μεγαλύτερα δοκιμασία και θλίψη. Παρέλειψα να πω ότι ο παπα-Δημήτρης νυμφεύθηκε την Ελισάβετ και απέκτησε εννέα θυγατέρες.
Κι όταν ήρθε η ώρα να πάει στο στρατό επήγε στους Ταξιάρχες, προσκύνησε και έκανε συμφωνητικό λέγοντας: «σας ζητώ μια χάρη. Εγώ σας υπηρετώ από μικρό παιδί. Καθαρίζω καντήλια, κάνω ό,τι μπορώ. Θέλω να με φέρετε πίσω χωρίς να με αγγίξει κανένα κακό. Είστε υποχρεωμένοι. Ζητώ κι’ εγώ ένα ρουσφέτι».
Επήγε στη Μικρά Ασία. Σε όλους τους κινδύνους που αντιμετώπιζε, τον έσωζαν. Έλεγε: «στη Σμύρνη σφάζουν, κάνουν, εμένα έρχονται, μου δίνουν ένα άλογο και μου λένε: φύγε στον Τζεσμέ. Βρίσκομαι στο τάδε μέρος με τρεις άλλους” σκοτώνονται δύο από 150 ιππείς. Εμένα μου λένε, μη φοβάσαι, εμείς είμαστε μαζί σου. Θα πας εννιά παρά τέταρτο στο τάδε μέρος να προλάβεις το τελευταίο πλοίο για να πας για τη Χίο. Κι όπως είπαν, ούτε ένα μπάτσο από πουθενά».
Αργότερα πέρασε ισχυρές δοκιμασίες, στην εποχή του εμφυλίου πολέμου, επειδή αυτός μιλούσε για Χριστό, πατρίδα, οικογένεια, τον έβαλαν στο στόχαστρο, τον απείλησαν, τον αποκήρυξαν και πολλές φορές αποπειράθηκαν να τον σκοτώσουν και όλο σωζόταν.
Αναφέρω, μια από τις πολλές θαυμαστές περιπτώσεις. Είναι όλα καταγραμμένα στο ημερολόγιο που κρατούσε από μικρό παιδί, το οποίο μας έδωσε σε χειρόγραφα χαριτωμένα, απέριττα, αλλά με μεγαλείο ψυχής και ηρωικό φρόνημα: «Ήρθα, λέει, Κυριακή πρωί. Μόλις πρόλαβα και βγήκα από την εκκλησία. Ήταν 10 ιππείς και μαζί με τον αρχηγό τους 11 και με κυνηγούσαν στον κάμπο. Οι χωρικοί από την μια πλευρά έβλεπαν το θέαμα και οι απέναντι, από το άλλο χωριό, βγήκαν από την εκκλησία, κι’ έβλεπαν επίσης το θέαμα.Με έβριζαν ελεεινά και τρισάθλια. Δεν μπορώ να πω. Τραγόπαπα και άλλα ελεεινά κλπ., και πυροβολούσαν με τα στην συνέχεια. Οι σφαίρες με τρυπάνε τα ράσα, δεν με τσίμπαγε καμιά. Σαν με φτάσαν στα 50 μέτρα και με περικύκλωσαν, τότε γονάτισα. Σήκωσα τα χέρια στον ουρανό και φώναξα από το βάθος της ψυχής μου. Μιχαήλ αρχιστράτηγε, κινδυνεύω, βοηθήσατε με. Αυτοστιγμεί και οι 11 έγιναν κόκκαλο και άγαλμα. Ο αρχηγός πέφτει από το ζώο κάτω, σπάζει η σπονδυλική του στήλη και αφού είδα εγώ ότι είναι ακίνητοι, ευχαρίστησα το Θεό, τους Ταξιάρχας και τους είπα: να μετανοήσετε, να γίνετε καλοί άνθρωποι, να λέγετε την αλήθεια, νάχετε το Θεό βοήθεια και αφού τους ευλόγησα -χωρίς να με πειράξουν- πήγα απέναντι, όπου περίμενε το χωριό και μπήκα με όλο το λαό μέσα στην εκκλησία και δώσαμε δόξα στο Θεό που έκανε σήμερα θαύμα».
Όλη η ζωή του ήταν μέσα σε τέτοια γεγονότα χωρίς να έχει καθόλου ιδέα για τον εαυτό του. Υπέγραφε ο τελευταίος, ο μικρός παπαδάκος, το σκύβαλο της γης. Το πίστευε, το αισθανόταν. Σε κάθε δυσκολία δεν τάχανε. Όταν του έλεγε η πρεσβυτέρα:
«Δεν νοιάζεσαι; τι θα γίνουν αυτά τα κορίτσια; οι άλλοι κάνουν αυτό».
«Θα πεθάνω παπάς, όχι μασκαράς. Για το Χριστό θυσιάζομαι, υπέρ των προβάτων. Τί σήμερα, τί αύριο. Μια ψυχή έχουμε. Θα την παραδώσω στα χέρια του Δημιουργού μου».
Είχε συνέπεια. Τον καλούσαν να τον πάνε στη Μέση Ανατολή. «Εσείς δεν με σώσατε. Οι Ταξιάρχες με σώσαν και θα αφήσω τους προστάτες μου και το λαό μου για να πάω στη Μέση Ανατολή και στην Αθήνα; Όχι εκεί».
Και πράγματι τον σκέπαζε ο Θεός και τον φύλαγε: «Εγώ έχω τον Χριστό κυβερνήτη στη ζωή μου. Δεν τον βαλαν οι άνθρωποι καλά στην καρδιά τους για να νιώσουν το μεγαλείο του. Είναι γλυκύς. Δεν τον αλλάζω με τίποτα. Μια ζωή τον παρακαλώ να με αξιώσει κι’ εγώ να χύσω το αίμα μου γι’ Αυτόν. Κοιμάμαι τόσο αμέριμνα, όπως το πουλί στο αγκάθι και τα ρυθμίζει όλα Αυτός’ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο».
Είχε εξ’ ολοκλήρου εμπιστοσύνη στο Θεό, όπως ένα μικρό παιδί. Εξομολογείτο δε με τέτοια καθαρότητα και ειλικρίνεια, που δεν την συναντάμε ούτε και στα μικρά παιδάκια. Όταν επήγαμε μια φορά να συναντήσουμε τον πατέρα Φιλόθεο Ζερβάκο (με τον πατέρα Δημήτριο) (πήγαμε 2 φορές και ήρθε ο πατήρ Φιλόθεος 2 φορές στο χωριό και συλλειτούργησαν), του λέει ο πατήρ Φιλόθεος. «Είσαι ασθενής. Γιατί έκανες τόσο κόπο και ήρθες μέχρις εδώ;(στην Πάρο)»
«Εγώ είμαι ο τελευταίος και ο αμαρτωλός» είπε ο πατήρ Φιλόθεος. «Τα Τρίκαλα έχουν καλούς πατέρες και άξιους».
«Ήρθα όχι μόνος μου. Με έφερε ο Θεός. Ήρθα να ξεπλύνω και να ξεκαθαρίσω την ψυχή μου».
Όταν δε εξομολογείτο ήταν σαν άγγελος. Η χαρά ήταν ζωγραφισμένη και έκδηλος στο πρόσωπο του.
«Τέτοια καθαρή και τελεία εξομολόγηση δεν συνήντησα στα 70 χρόνια που εξομολογώ», είπε ο π. Ζερβάκος. Υπήρξε ένας ζων άγιος.
Εις δε το βιβλίο του πατρός Δημητρίου Γκαγκαστάθη, το οποίον προλογίζει ο πατήρ Φιλόθεος (στο τέλος γράφει και ο καθηγούμενος της Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας, πατήρ Αιμιλιανός), ο οποίος τον έζησε από κοντά και ξέρει πολλές εμπειρίες θαυμαστές τον αποκαλεί «ο άγιος παπα-Δημήτρης Γκαγκαστάθης».
Όταν τον ρωτήσαμε, «γιατί Γέροντα αρχίζετε έτσι τον πρόλογο;» απάντησε.
«Διότι, παιδί μου, είναι άγιος. Όταν μου είπαν για την κοίμηση του, άρχισα να προσεύχομαι και να νηστεύω και να ζητώ απ’ τον Θεό να με πληροφορήσει είς ποίαν κατάσταση βρίσκεται. Και κατόπιν από ημέρες μου έδειξε τη δόξα στην οποία ευρίσκεται. Πρόκειται περί αγίου».
Και κάτι για τον π. Φιλόθεο, μια και μιλάμε γι’ αυτόν.Στην κοίμηση του πατρός Φιλόθεου μια οικογένεια δικαστικών, είπε στον πατέρα Πορφύριο: «εκοιμήθη ο πατήρ Φιλόθεος». Εκείνος τους είπε: «να πάτε, κι’ εγώ απ’ εδώ θα παρακολουθήσω τη νεκρώσιμο ακολουθία. Η Εκκλησία μας απέκτησε ακόμα ένα άγιο λείψανο».
Γυρίζοντας εμείς από την κηδεία, μεσάνυκτα, πήγαμε στον πατέρα Πορφύριο. Ήταν η ώρα 2 μετά τα μεσάνυκτα. Μόλις πήγαμε είπε: «ο παπα-Δημήτρης είναι άγιος άνθρωπος κι’ ας μην πέρασαν πολλά χρόνια. Δεν έχει σχέση. Η αγιότης δεν γίνεται από τα πολλά χρόνια. Για μας τους αδυνάτους αργεί η Εκκλησία. Να φροντίσετε να γίνει επίσημα πλέον, για όλη την Ορθοδοξία η ανακομιδή των λειψάνων του».
Οι άνθρωποι του Θεού που γνώρισαν τον π. Δημήτριο τον θεωρούσαν ως σύγχρονο ζώντα άγιο. Μεταξύ αυτών των προσωπικοτήτων που σήμερα λάμπουν στο χώρο της Ορθοδοξίας με την ακτινοβόλο κατά Θεόν πολιτεία τους υπήρξε και ο π. Αμφιλόχιος της Πάτμου, που είχε και αλληλογραφία με τον παπα-Δημήτρη.
Θεωρούσαν άγιο τον π. Γκαγκαστάθη οι: πατήρ Εφραίμ ο Κατουνακιώτης, ο πατήρ Γεώργιος Καψάνης της Ι.Μ. οσίου Γρηγορίου ο ηγούμενος, ο ηγούμενος επίσης Αιμιλιανός και άλλοι σεβαστοί της Ορθοδοξίας σύγχρονοι πατέρες.

Ὅσιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος - Στὸν κάθε πλησίον ὑπάρχει ὁ Χριστός

Ὅλοι οἱ πιστοὶ χριστιανοὶ οφείλουμε να σκεπτόμαστε ότι στὸν κάθε άλλο πιστό υπάρχει ο Χριστὸς καὶ πρέπει να έχουμε τόσην αγάπη προς αυτόν, ώστε να εἴμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε προς χάρη του την ψυχή μας.

Δὲν έχουμε δε δικαίωμα να ονομάζουμε ή να θεωρούμε κάποιον κακό, αλλά πρέπει να τους βλέπουμε όλους σαν καλούς.

Ἂν δεις κάποιον να ἐνοχλείται από τα πάθη, μη μισήσεις τον αδελφό, μα τα πάθη που τον πολεμούν, κι αν τὸν δεις να τυραννιέται από κακὲς ἐπιθυμίες, πιο πολύ νὰ τον σπαχνισθείς, μη τυχόν καὶ συ πειρασθείς, αφού είσαι τρεπτός και ευάλωτος στην ευπερίστατη αμαρτία.

Ο Ιεραπόστολος του Κογκό π. Κοσμάς Γρηγοριάτης (1942 Θεσσαλονίκη - 27 Ιανουαρίου 1989 Κογκό)


κκλησία το Χριστο,  καθοδηγουμένη πό τό γιο Πνεμα,  ναδεικνύει διά μέσου τν αώνων,  θεοφόρους καί κάματους ργάτες,  πού μεταλαμπαδεύουν τό σωτήριο Μήνυμά της στούς λαούς τς γς καί θυσιάζονται γιά τήν δόξα το Χριστο καί τόν ρχομό τς Βασιλείας Του.
Στήν χρυσ ατή λυσίδα τν Πατέρων τς αματοποτισμένης ρθοδοξίας μας συγκαταλέγεται τά τελευταα ατά χρόνια το αἰῶνος μας καί μακαριστός ρχιμ.  π.  Κοσμς Γρηγοριάτης.
σοι νδιαφέρονται νά γνωρίσουν περισσότερα ς ναζητήσουν νά διαβάσουν τό βιβλίο πού ξέδωκε εραποστολικός  Σύλλογος Θεσσαλονίκης "γιος Κοσμς Ατωλός", τό 1996 μέ τίτλο: εραπόστολος το Κογκό (Ζαΐρ) π.  Κοσμς Γρηγοριάτης".
μες θά ρκεσθομε νά παρουσιάσουμε τόν νδρα,  πως τόν γνωρίσαμε σάν δελφό συμμοναστή στήν Μονή τς Μετανοίας μας,  τήν το σίου Γρηγορίου καί κατόπιν νά καταθέσουμε συνοπτικά,  τά σα θαυμαστά καί ξαίσια τέλεσε Θεία Πρόνοια διά χειρν το μακαριστο δελφο μας στό εραποστολικό  Κλιμάκιο Κολουέζι Κογκό, που,  μετά τόν τραγικό θάνατό του,  ργασθήκαμε κι μες μέ τήν Χάρι το Θεο καί τήν ελογία το σεβαστο μας Γέροντος π. Γεωργίου πί σειράν τν.
πό τά βιογραφικά του στοιχεα,  πρός νημέρωσι των ναγνωστν μας,  φείλουμε νά σημειώσουμε τι γεννήθηκε στήν εανδρο Θεσσαλονίκη τό 1942.  πρξε τό πρτο πό τά τέσσερα παιδιά τς εσεβος ποντιακς οκογένειας το Δημητρίου καί τς Δέσποινας σλανίδη. Στό βάπτισμά του λαβε τό νομα ωάννης καί τά πρτα γκύκλια μαθήματα λαβε στήν γενέτειρά του. 
Τό σπίτι του συνδεόταν μέ γιορετες Πατέρες, γι᾿ ατό   πίδρασις στήν ζωή τν παιδιν τους πρξε ζωντανή καί καθοριστική.
μικρός ωάννης, μετά τό δημοτικό σχολεο,  φοίτησε σέ νυκτερινή τεχνική σχολή λεκτροτεχνιτν,  μετά σέ σχολή ργοδηγν πί τρία χρόνια.  Παράλληλα φοιτοσε καί στά Κατηχητικά σχολεα τς περιοχς του.
Σάν στρατιώτης στό πολεμικό ναυτικό τελείωσε τό νυκτερινό γυμνάσιο Πειραις.  Κατόπιν προσορμίσθηκε στήν δελφότητα " Σταυρός" το πισκόπου Φλωρίνης κ. Αγουστίνου, που καί  ργάσθηκε πί δέκα χρόνια στά τυπογραφεα καί στίς οκοδομικές ργασίες τς δελφότητος καί τς Μητροπόλεως Φλωρίνης.
Εχε δη λάβει τήν πόφασι πό τά 18 χρόνια του ν᾿ κολουθήση τόν γαμο βίο καί τήν ξωτερική εραποστολή.  Μία διάλεξι  τό 1960 το λαϊκο τότε καί νν Μακαριωτάτου.  ρχιεπισκόπου τς ρθοδόξου κκλησίας τς λβανίας κ. κ.  ναστασίου πετέλεσε τό ναυσμα γιά τά πρτα εραποστολικά  σκιρτήματα στήν καρδιά του.
πως λεγε διος ργότερα,  πρεπε νά σπουδάση καί "τά παπαδίστικα" γιά νά λοκληρώση καί τίς κκλησιαστικές του σπουδές γιά τό μεγάλο ργο πού τόν περίμενε. τσι,  γράφθηκε σάν σπουδαστής στό νώτερο κκλησιαστικό Φροντιστήριο τς Ριζαρείου σχολς. δη εχε γνωρισθ καί λληλογραφοσε μέ σημαίνοντα εραποστολικά πρόσωπα πως μέ  τόν π. Χρυσόστομο Παπα-σαραντόπουλο καί τόν π.  μφιλόχιο Τσοκο, ποος κενο τόν καιρό ργαζόταν εραποστολικά στό Κολουέζι.
πρώτη συνάντησι το ωάννη μέ τόν δεύτερο, χωρίς πολλές περιστροφές καί πεξηγήσεις,  φερε τό στραπιαο ποτέλεσμα.  ωάννης,  πρίν τελειώσει τά "παπαδίστικα", ερίσκεται στήν κεντρική φρική,  πιστός κόλουθος καί συνεργάτης το π. μφιλοχίου. ποδύεται σ᾿ να γνα νοικοδομήσεως 10 κκλησιν μέσα σέ 15 μνες.
πως μο λεγε,  Προτεστάντες καί Καθολικοί ξεπλήσσοντο, ταν βλεπαν μέσα σέ να μνα νά ξεφυτρώνουν γύρω τους σάν μανιτάρια κκλησίες πού λέγοντο ρθόδοξες. Στιγμιότυπα π᾿ ατό τό συνεργεο οκοδόμων,  τό ποο εχε νομάσει "στραπή" θά μάθουμε,  ταν κάποτε κυκλοφορήσει τό εραποστολικό του μερολόγιο.
πέστρεψε στήν λλάδα γεμτος νθουσιασμό καί ποφασιστικότητα γιά συνέχισι τς πορείας πού Θεία Πρόνοια το χάραξε. Τό Πατριαρχεο λεξανδρείας το πένειμε δη τόν Σταυρό το ποστόλου Μάρκου,  σέ νδειξι τιμς γιά τήν πρώτη εραποστολική του διακονία ς λαϊκο στό φρικανικό δαφος. 
Μετά τήν ποφοίτησί του πό τό κκλησιαστικό  Φροντιστήριο μπκε στό γιον ρος.  Ο σεβαστοί Πατέρες Γέροντας Παΐσιος καί ερομ. π. Σπυρίδων Νεοσκητιώτης πευλόγησαν τήν εσοδό του στήν ερά Μονή το σίου Γρηγορίου. γιος Καθηγούμενος ρχιμ.  π.  Γεώργιος νελαβε πό τήν πατρική του φροντίδα τόν νεαρόν ωάννη. 
Τόν εσήγαγε στήν τάξι τν Δοκίμων δελφν,  ν συνεχεί τόν κούρευσε μοναχό δίνοντάς του τό νομα Κοσμς,  πρός τιμήν το γίου Κοσμ το Ατωλο,  μεγάλου εραποστόλου τς σκλαβωμένης κατά τήν τουρκοκρατία Πατρίδος μας.
Τόν Αγουστο το 1978 χειροτονήθηκε διάκονος καί ερεύς καί μετά δύο μνες νεχώρησε καί πάλι γιά τό γαπημένο του Κολουέζι. 
Μά τώρα δέν πιστρέφει ς λαϊκός,  λλά ς πατέρας πρτα καί μετά ς Κατηχητής, εροκήρυκας, οκοδόμος, λεκτρολόγος, ργοδηγός, σιδηρουργός, δραυλικός, ξυγονοκολλητής,  δηγός, γροτοκτηνοτρόφος,  μηχανικός ατοκινήτων,  κεραμοποιός,  παιδοτρόφος καί νοσοκόμος.
Στό Μοναστήρι μας ετύχησα νά εμαι παλαιότερός του. 
τσι παρηκολούθησα λες τίς κδηλώσεις τς μοναχικς του βιοτς καί τίς προετοιμασίες του γιά τόν γρό το Κυρίου.  Διακρινόταν γιά τήν τακτική φοίτησί του στίς ερές κολουθίες. 
Μέ τό τετράδιο στό χέρι ζητοσε πληροφορίες πό τόν Τυπικάρη καί λλους διακονητές δελφούς καί γραφε γιά νά μάθη τήν πιτέλεσι τν κολουθιν μέ τό γιορείτικο Τυπικό.  Στό κελλί του κατέστρωνε σχέδια νοικοδομήσεως κκλησιν.
Κοιμόταν πάνω στό σανιδένιο κρεββάτι του,  πού ντί γιά στρμα εχε μία λεπτή κουβέρτα.
διαίτερα γκολπώθηκε τήν θεμελιώδη γιά τούς μοναχούς ρετή τς πακος στόν Γέροντα.  
Ατό φάνηκε, ταν μετέβη στό Κολουέζι νά ργασθ.  Γιά κάθε εραποστολικό προσωπικό του πρόβλημα κατέφευγε δι᾿ πιστολς στήν πατρική συμβουλή καί καθοδήγησι το Γέροντός μας.
Εχε κατανοήσει τό μέγα πνευματικό φελος τς νοερς προσευχς καί,  παρότι δέν μεινε γιά πολύ διάστημα στό Μοναστήρι γιά τήν ξάσκησί της, μως δέν παυε  νά "τραβ" τό κομποσχοίνι του πικαλούμενος τό θεον λεος.  βαθειά του κτίμησις στό ργο τς προσευχς φάνηκε στό ποίμνιό του.  Τούς δίδαξε νά πλέκουν κομποσχοίνια καί νά προσεύχωνται μέ ατά.  ταν να χρόνο, μετά τήν κοίμησί του, μετέβην στό Κολουέζι,  εδα σχεδόν λους τούς  θαγενες Χριστιανούς νά κρατον κομποσχοίνια στά χέρια μέσα στήν κκλησία.
Κατά τό διάστημα τς νδεκαετος διακονίας του στήν εραποστολή το Κολουέζι ναδείχθηκε βασικώτερος διοργανωτής το Κλιμακίου.  Πολύ πιγραμματικά θ᾿ ναφέρω, σα εδαν τά μάτια μου, ταν μετέβην κε.
διάδοχός του π.  Μελέτιος,  μέ ξενάγησε στούς χώρους καί στά ργα τς εραποστολς. 
Βούρκωναν τά μάτια μου πό χαρά καί συγκίνησι τίς πρτες μέρες γιά τά σα κατορθώματα βλεπα νός δελφο τς Μονς μας.  Τήν πρώτη Κυριακή το πριλίου 1990,  ζησα κάτι ξεχωριστό μέσα στήν κκλησία το γίου Γεωργίου.  χορωδία τν 50 περίπου γοριν το οκοτροφείου το Κλιμακίου συνωδευόταν πό λόκληρο τό κκλησίασμα τν 700 ρθοδόξων Χριστιανν μας το Κολουέζι.
κείνη θεία Λειτουργία δέν μοιαζε μέ τίς Λειτουργίες τς Πατρίδος μας.  ταν μία μεταρσίωσις,  μία παναρμόνια χορωδία πό λευκές ψυχές πού κατοικον σέ μελαμψά σώματα.  ταν μία νικητήρια αχή τι "Οκ νι ουδαος οκ ννι λλην,  οκ νι δολος οδέ λεύθερος,  οκ νι ρσεν καί θλυ,  πάντες γάρ μες ες στέ εν Χριστ ησο (Γαλάτ.  3, 28). 
‘Ο μακαριστός π. Κοσμς διαδέχθηκε στό Κολουέζι τόν ρχιμ.  π.  μφιλόχιο Τσοκο,  ποος ργάσθηκε κε περίπου 5 χρόνια καί εχε κάνει τό πρτο ξεκίνημα στόν τομέα τν Κατηχήσεων καί Βαπτίσεων.
διος πεξέτεινε τό ργο,  δρυσε κι λλους ναούς καί δημιούργησε συνολικά 55 νορίες.  ν  πό τά χέρια του βαπτίσθηκαν περίπου 15.000 θαγενες  δελφοί μας.
Προτεραιότητα γιά να τέτοιο μεγάλο κκλησιαστικό ργο δωσε στήν νεύρεσι καταλλήλων συνεργατν πό τούς ντοπίους δελφούς.  Περίπου δέκα τομα ταν ατοί πού σήκωναν μαζί του τόν λαφρό ζυγό το Κυρίου καί τόν καύσωνα τς μέρας. 
Ατό ταν τό πρτο κοινόβιο το π.  Κοσμ. Στόν καθένα π᾿ ατούς δωσε καί μία διακονία.  Τόν να μαθε δηγό,  τόν λλο μηχανικό ατοκινήτων,  τόν λλο πεύθυνο γιά τά κτισίματα καί σοβατίσματα τν κκλησιν, τόν λλο λεκτρολόγο κι τσι λοι τους εχαν πάρει τό διακόνημά τους. 
Συνέτρωγε μαζί τους.  Συμπροσευχόταν στήν κκλησία. Τά βράδυα,  πως ο διοι μο λεγαν, τούς διάβαζε στορίες πό τό Γεροντικό καί τούς Βίους τν γίων.  Τούς ξωμολογοσε καί τούς κοινωνοσε τά χραντα Μυστήρια.  κτός π᾿ ατό τό κοινόβιο, π.  Κοσμς δρυσε οκοτροφεο γοριν καί συγκέντρωσε περί τά 60 παιδιά πό διάφορες νορίες το Κλιμακίου. 
σκοπός του ταν νά τά διαφυλάξη πό τούς πειρασμούς το κόσμου,  νά τά σπουδάση καί,  σα εχαν τήν φεσι,  νά τά προωθήση γιά τό ερατικό στάδιο.  Σέ πόστασι τριν χιλιομέτρων πό τίς γκαταστάσεις το Κλιμακίου, ποπεράτωσε τίς ργασίες πού εχε ρχίσει π.  μφιλόχιος γιά τήν δρυσι Μοναστηριο πρός τιμήν το γίου Νεκταρίου. 
Σήμερα κε σκονται στήν προσευχή καί τήν λατρεία το Θεο μερικές Δόκιμες δελφές, ο ποες σχολονται μέ τό κέντημα καί τίς γεωργικές ργασίες.  ντός τς Μονς λειτουργε καί οκοτροφεο κοριτσιν,  τά ποα σπουδάζουν καί διαιτνται μέ τήν φροντίδα το Κλιμακίου.
ταν ξεκίνησε πό τήν λλάδα π.  Κοσμς δέν κανε καμμία ργάνωσι τν μετόπισθεν γιά οκονομική συμπαράστασι το ργου του.
Πόσες φορές,  μο λεγε, τι πέλυσε τούς ργάτες του,  διότι δέν εχε χρήματα νά τούς πληρώση!  μως εραποστολικός Σύλλογος "Ο Φίλοι τς Ογκάντας" πού λειτουργοσε τότε στήν Θεσσαλονίκη,  πολλές φορές τόν στήριξε,  θικά καί οκονομικά,  καθώς νίοτε καί τό Γραφεο ξωτερικς εραποστολς τς ποστολικς Διακονίας τς λλάδος.
διος ποτέ δέν χασε τήν ψυχραιμία του μπροστά σέ ποιοδήποτε μπόδιο ρθώνετο μπροστά του.  φλογερός του ζλος, πίστις του στόν Θεό,  ο εχές το Γέροντός του,  τό πρακτικό του μυαλό τόν βγαζαν πό κάθε διέξοδο καί μηχανία. 
Τίς νύκτες σχεδίαζε τούς ναούς καί τό πρωΐ μέ τά συνεργεα του τρεχε νά τούς νοικοδομήση.  Γι᾿ ατό προκάλεσε τόν θαυμασμό τν ντοπίων.  Γι᾿ ατό τόν γάπησαν πλός λαός καί ο ξουσίες το τόπου,  διότι γνώρισαν στό πρόσωπό του να νιδιοτελ φίλο,  να δανικό νθρωπιστή,  να συνεργάτη γιά τήν νάστασι πό τήν μιζέρια καί τήν κακοδαιμονία το πολύπαθου ζαϊρινο λαο. 
πόδειξις τς κτιμήσεως καί το σεβασμο στό πρόσωπό του ταν παρουσία σύσσωμου το λαο το Κολουέζι στήν κηδεία του, τόν ανουάριο το 1989.
λλά καί μέχρι σήμερα προσέρχονται νθρωποι νά στολίσουν τόν τάφο του μέ λουλούδια.  ν ο Χριστιανοί μας, πρίν μπον στήν κκλησία καί πρίν ναχωρήσουν, θά προσκυνήσουν τόν Σταυρό το τάφου το  πνευματικο τους Πατέρα.  Θ᾿ νάψουν τό καντήλι του.  Θά γονατίσουν νά το ναποθέσουν λίγα λουλούδια  ν᾿ φήσουν τό δάκρυ τς εγνωμοσύνης τους νά κυλήση πάνω στό χμα.
νάμεσα στά πολλά του προγράμματα ταν καί ξεύρεσις πόρων γιά τήν σο τόν δυνατόν,  νεξαρτικοποίησι το Κλιμακίου πό τίς οκονομικές βοήθειες τς λλάδος καί το ξωτερικο. 
θελε τό Κλιμάκιο νά τό κάνη ατοσυντήρητο,  τσι στε σέ κάποια νδεχόμενη περιπέτεια τς λλάδος,  νά μπορ τό Κλιμάκιο νά συνεχίση τήν πορεία του μέ τίς δικές του πλέον δυνάμεις. 
Γι᾿ ατό προέβη μέ ελογία το Σεβ.  μητροπολίτου του μακαριστο Τιμοθέου στήν δημιουργία γεωργο-κτηνο-πτηνοτροφικς μονάδος,  λίγα χιλιόμετρα ξω πό τήν πόλι Κολουέζι.  Ο ποικίλες ελογίες ατς τς Μονάδος χι μόνον κάλυπταν βασικές νάγκες το Κλιμακίου,  τν οκοτροφείων καί τν 200 περίπου ργατν πού πασχολοντο τότε, λλά καί προσφέρθηκαν φθονα τρόφιμα,  κρέατα καί λλα γαθά στούς ναξιοπαθοντας τς πόλεως. 
Φυλακισμένοι,  λεπροί,  σθενες τν νοσοκομείων,  γέροντες τν γηροκομείων, σύλλογος τν παραλύτων καί νιάτων κάθε βδομάδα   δύο φορές τόν μνα πολάμβαναν τούς καρπούς τς γάπης το π.  Κοσμ καί τν συνεργατν του.
π.  Κοσμς ετύχησε νά χη κοντά του γιά πολύ λίγο διάστημα καί συνεργάτες πό τήν λλάδα.  ξίζει νά μνημονεύσουμε δ, σους γιά πολύ χρόνο συνέβαλαν στήν παινετή ατή Προσπάθεια.
π.  Κύριλλος,  μοναχός Γρηγοριάτης καί ατός,  παρέμεινε πιστός στόν π.  Κοσμ πί 10 καί πλέον χρόνια. 
Κοπίασε στόν τομέα τς δρύσεως κκλησιν καί τν γροκτημάτων.  κ. Κώστας Φιλίππου,  σιδηρουργός καί δραυλικός πό τήν Θεσσαλονίκη, ταν κατασκευαστής λων σχεδόν τν σιδερένιων θυρν καί παραθύρων τν κκλησιν το Κλιμακίου.
γιατρός κ.  Θνος Τζτζος πό τό ργος βοήθησε στόν τομέα του περίπου δύο χρόνια.  κ.  Θεανώ Μουσδελεκίδου πού κατάγεται πό τήν δεσσα,  μο λεγε τι,  ζητοσε διέξοδο πρός τά θνη.  Καί Κύριος δήγησε τά βήματά της γιά πρώτη φορά τό 1987 στό Κολουέζι. 
προσφορά της συνεχίζεται μέ πρωτοφαν γιά τήν λικία της ζλο καί προσφορά μέχρι σήμερα στόν τομέα Κατηχήσεων τν κοριτσιν, στήν διδασκαλία τς οκοκυρικς ζως καί στήν δημιουργία χριστιανικς οκογενείας,  στίς λλεπάλληλες πισκέψεις "τν  λαχίστων δελφν το Χριστο".  Σέ ρες νάγκης σχολεται καί μέ λλες ργασίες πού  τίς ναθέτει Προϊστάμενος το ργου. 
λλο πρόσωπο πού προσφέρθηκε θυσιαστικά στήν θεραπεία το πόνου ταν μοναχή Ξένη, διπλωματοχος νοσοκόμος, ποία ς λαϊκή στήν  ρχή καί ς μοναχή στερον,  πί μία δεκαετία νεκούφισε χιλιάδες κόσμο πό τίς ρρώστειες  καί τά βάσανά του.
Ο χροι γκαταστάσεως το δίου καί τν συνεργατν του δέν σαν τίποτε περισσότερο πό μία μεγάλη αθουσα τς παρακμάζουσας τότε λληνικς Κοινότητος, ποία καί το τήν παρεχώρησε.  Μά ταν δύνατο σέ μία αθουσα νά στοιβαχθον τά πάντα, νθρωποι καί ργαλεα. 
Γι᾿ ατό ζήτησε πό τό Κράτος μία κτασι πού βρισκόταν πίσω πό τήν λληνική Κοινότητα,  περίπου 110 στρεμμάτων,  προκειμένου νά τήν ξιοποιήση γιά τήν δημιουργία χώρων καί τήν γκατάστασι στελεχν καί οκοτρόφων γιά τήν εραποστολική του προσπάθεια. 
Πράγματι το παραχωρήθηκε δωρεάν ατή κτασι μέσα στήν ποία κατόπιν π. Κοσμς δρυσε τό οκοτροφεο μέ λους τούς βοηθητικούς χώρους, τήν ποθήκη λιπασμάτων καί καλαμποκιο καί τόν λευρόμυλο.  πίσης κατεσκεύασε καί καταλλήλους χώρους γιά τήν νετη διαμονή τν ξ λλάδος εραποστόλων.
Τό κπαιδευτικό ργο το γίου Κοσμ το Ατωλο δέν φερνε πνο στά βλέφαρα το μωνύμου του εραποστόλου το Κογκό.  πρεπε καί ατός νά δρύση σχολεα, ν᾿ παλλάξη τήν νεολαία πό τήν πατροπαράδοτη κακοδαιμονία,  νά μεταδώση τό εαγγελικό Μήνυμα,  νά σωθον ψυχές,  νά καταρτιστον αριανοί κυβερντες το κράτους καί ποιμένες τς κκλησίας.
 Μέ ελογία,  λοιπόν,  το Μητροπολίτου του,  ξεκίνησε  τήν δρυσι δημοτικο Σχολείου.  Μά δέν πρόλαβε νά τό τελειώση.  Εχε φτάσει στίς λαμαρινοσκεπές, ταν συνέβη τό τροχαο δυστύχημα τς 27ης ανουαρίου 1989.
Ξεκίνησε Παρασκευή βράδυ γιά Λικάσι. σύμβουλός του κ. Δημήτριος Ματζουράνης, τόν μπόδιζε νά ταξιδεύση νύκτα. κενος το επε τι πάντα νύκτα ταξιδεύει καί τι πρέπει νά συναντηθ μέ τήν δελφή Ξένη στό Λικάσι, διότι τό φορτηγό μέ τό ποο ρχόταν κείνη πό τό Κολουέζι, χάλασε καί μεινε στόν δρόμο.
Μαζί του εχε τόν θαγεν λληνομαθ Μωϋσ καί τόν λληνα Πρόξενο κ. Σπυρίδωνα Κυβετό.
Στό 60ο χιλιόμετρο τς διαδρομς τους πρός Λικάσι, στίς 8,10 συνέβη τό δυστύχημα. να φορτηγό ρχόταν πό τό ντίθετο ρεμα, φορτωμένο μέ τσουβάλια πό λιοκαμμένο ψάρι καί πάνω πέβαιναν, ς συνήθως πολλοί ντόπιοι. καρότσα το φορτηγο προεξεχε κατέρωθεν περί τούς 30 πόντους.
π. Κοσμς, ν το καλός καί προσεκτικός δηγός, δέν ντελήφθηκε τόν κίνδυνο. Τό φορτηγό πέρασε πλάγια καί θέρισε κυριολεκτικά τήν ριστερή πόρτα το Λαντρόβερ το π. Κοσμ.
να "χ" μόνο κούσθηκε καί π. Κοσμς βρέθηκε στό χμα. Πρόλαβε καί επε τά ξς λόγια, πως μο επε ατόπτης μάρτυς θαγενής, κατηχητής μας ντώνιος πό τό παρακείμενο χωριό Σοφουμουάγκο: «Μωϋσ, στό πίσω κάθισμά μου χω τά χρήματα.
Νά τά δώσεις στήν εραποστολή. Μαζί εναι καί τό να μπουκάλι μέ τό γιο Μρο». Καί μέσως ξέπνευσε. θάνατός του το καριαος πό συγκοπή καρδίας. Εχε μόνο μία πληγή στό ριστερό του μάγουλο, ποία τρεχε μέχρι πού τόν βαλαν μέσα στόν τάφο του.
Ο συνταξιδιτες του δέν παθαν τίποτε. Μόνο Μωϋσς μπκε στό νοσοκομεο το Λικάσι γιά τρες μέρες.
Μετά πό 2-3 ρες λθε στόν τόπο το δυστυχήματος καρδιακός φίλος καί συνεργάτης του κ. Χαράλαμπος Γεωργίου πό τό Λικάσι. Τόν μετέφερε στό Λου¬μπου-μπάσι καί τόν τοποθέτησε σέ ψυγεο. Κάτι πού ξένισε γιατρούς καί νοσοκόμους το τό ξς: Τό σμα το π. Κοσμ μέσα στό ψυγεο περιβαλλόταν πό¬ να περκόσμιο φς, πργμα τό ποο δέν συνέβαινε στά πτώματα λλων νεκρν. Καί πληγή δέν σταματοσε νά τρέχη.
να  λλο θαυμαστό σημεο μφανίσθηκε τρες ρες, πρίν τό μαρτυρικό του τέλος. Κάποιος ντόπιος μπορος κατέβαινε πό τό Λικάσι στό Λουμπουμπάσι. Εχε φθάσει στό μέρος κενο το δυστυχήματος καί ντίκρυσε μπροστά του να ξαίσιο θέαμα.
Εδε νά νεβαίνει γοργά πρόν τόν ορανό να ρθόδοξος παπς, ντυμένος στά λευκά.
Σταμάτησε τό ατοκίνητό του κε. Σκέφθηκε τι κάποιο σοβαρό σημάδι εναι ατό. πεφάσισε νά μείνει κενο τό βράδυ κε στό παραπλεύρως κείμενο χωριό. ταν γινε τό δυστύχημα, εδε τόν παπ Κοσμ καί διεπίστωσε τι ατός το ερεύς πού εχε δε πρίν πό τρες ρες.
Σεβ. Μητροπολίτης Κεντρώας φρικς κ. Τιμόθεος δέχθηκε τό θλιβερό γγελμα μέ δάκρυα καί στεναγμούς, λέγοντας: «χασα τόν καλλίτερο συνεργάτη μου».  Κατέβηκε εροπορικς στό Λουμπουμπάσι καί προέστη τς νεκρωσίμου κολουθίας, στόν ναό τς λληνικς Κοιονότητος το Εαγγελισμο τς Θεοτόκου μή μπορώντας νά συγκρατήσει τά δάκρυά του.
λθαν λοι ο λληνες, ο θαγενες ρθόδοξοι, ο ρχές το Τόπου καί ξιωματοχοι λλων χριστιανικν Δογμάτων καί πλθος κόσμου, διότι το γνωστή σέ λους θυσιαστική προσφορά του.
Τήν πομένη μέρα μέ διωτικό εροπλάνο μεταφέρθηκε σωρός του στό Κολουέζι, που περίμεναν στό εροδρόμιο πολύς κόσμος.
 Μετά πό τό Τρισάγιο πού ψάλη στήν κκλησία το γίου Γεωργίου, κηδεύθηκε μέ κλαυθμούς καί δυρμούς ξω καί μπροστά πό τό ερό Βμα το ναο.
  τάφος του μέχρι τώρα εναι μάρτυς μις φλογερς ψυχς, πού δωσε τά πάντα γιά τόν Χριστό καί τόν νθρωπο. τήρησε τήν πόφασί του νά μείνει γιά πάντα νάμεσα στούς φρικανούς πού τόσο πολύ γάπησε. τσι, λλωστε εχε επε στόν Γέροντα τς Μονς μας καί σέ μιά μάδα δελφν: « εραποστολή δέν εναι γιά λίγους μνες. ποιος θέλει νά εναι εραπόστολος, πρέπει ν᾿ φήσει τά κόκκαλά του στό φρικανικό χμα».
θάνατος νός τέτοιου εραποστόλου στήν  πιό γόνιμη λικία τν 47 τν ταν να ναπάντεχο καί πώδυνο γεγονός.  Τόν κλαυσαν γονες,  δέλφια καί συγγενες του.  Τόν κλαυσαν ο Χριστιανοί καί συνεργάτες του,  τόν κλαυσαν τά παιδιά τν οκοτροφείων του καί τόν συνώδευσαν στήν τελευταία του κατοικία χιλιάδες νθρώπων.  Τό Κράτος το Κογκό στήν περιοχή Κατάγκα,  που κτείνεται τό Κλιμάκιο,  κήρυξε τριήμερο πένθος.  Θρησκευτικές καί Πολιτικές ρχές το Τόπου συμμετεχαν στό πένθος τς ρθοδόξου κκλησίας το Κογκό.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...